Monday, May 31, 2010

Jiwa Kacau

Assalamualaikum


Wahai anda2 semua.. bersedialah untuk membaca entri yang menyakitkan hati ini.. ok, saya sudah warning nih.. entri ini bakal menjengkelkan. Makanya, kalau sesiapa yang tak seberapa rasa nak selesa dengan statement ini, sila klik pada x kat bahagian atas belah kanan. lagi banyak pangkah, lagi bagus... aceh, berlagak jadi calon pilihan raya kecil kawasan desa halaman la pulak.. mendambakan pangkah yang sebegitu banyak. Banyak pangkah, banyak undi,menang jadi YB la cik senah oiiii. bangganye.. errrr.. minta maaf ya anda-anda sekalian. Jiwa kacau..makanya, meracau kat blog la kejap =S

Pernah tak anda membuat sesuatu yang paling bodoh dalam hidup anda? Lepas tu anda rasa menyesal, dan anda teringin nak ubah, tapi sayangnya dah terlambat. Pernah tak???

Pernah tak anda kehilangan sesuatu yang disayangi?? .. Sesuatu yang tak mungkin ada pengantinya. Kalu ada pun, mungkin tak akan sama dengan apa yang pernah anda miliki.

Pernah tak anda terasa sangat risau yang amat sangat sehingga tak dapat tidur semalaman? puas guling kanan kiri tapi mata tak nak lelap jugak. 

Pernah tak anda mengharapkan sesuatu yang tak pasti?? tiap detik dalam hari-hari anda tak pernah lari dari countdown bila nak dapat... makin ditunggu, makin menyeksakan.

Pernah tak anda mengalami semua ni?? uhuk uhuk... Ok... kalau anda semua pernah, makanya saya merupakan manusia normal sebab saya sedang mengalaminya. uhuk uhuk =(  Saya tak mahu cerita apa yang telah saya alami.. tak nak, xse, xmo  dan jangan tanya ok... (ha, kan dah cakap..annoying sungguh entri kali nih.. minta maaf yek)

Jiwa kacau nih. Marilah saya menganalogikan pepatah orang-orang tua dahulu kala yang sering dipakai oleh cikgu bahasa melayu masa zaman sekolah dahulu. Nasi sudah menjadi bubur. Tapi... nasi yang dah jadi bubur masih berguna... menjadi santapan orang sakit..  Tapi kalau tak ada orang sakit, nasi tu boleh dimasak sampai kering airnya dan biarkan sejuk sedikit. Kemudian ambil plastik bersih dan tuangkan nasi tadi kedalam plastik tersebut dan ikat kemas-kemas..jangan bagi bocor tau. Kemudian ambil periuk besar dan penuhkan periuk tersebut dengan air. Selepas itu himpitkan nasi tadi dengan periuk tersebut. Tunggu 3-4 jam untuk nasi lembik tadi menjadi keras secara aotomatik nama dia transform menjadi nasi impit. yum yum sedap dimakan dengan kuah kacang. 

adoih... ini lah namanya jiwa kacau. Meracau sehingga keluar resepi nasi impit tradisional yang payah serta rumit pembuatannya. Kan dah ada nasi impit adabi. Rebus je pakej dia tuh.. senang dan cepat. Tapi.. tak salah kalau nak kembali kepada zaman silam kan. cubalah try wahai anda sekalian.  Kalau jadi, jangan lupa bagitau saya yer..boleh saya menumpang makan. Jangan lupa jugak buat kuah kacang, kurang pedas. yummy yummy!!


Biarkan kacau menjadi tenang
Biarkan Keyboard berbicara =S


No comments: