Monday, May 3, 2010

aku seorang kartun

Assalamualaikum


Kali pertama muka saya dikartunkan.. terasa seperti sedang membintangi majalah ujang pulak. Dapatkah anda mencari dimana saya? Sesungguhnya saya sedang tersipu-sipu malu dibelakang sana. Ok2, bagi memudahkan kerja anda, meh saya bagi klu gambar.


Ok, saya yakin anda sudah dapat jumpa kan.. Sama tak? sebijik sejibang dia lukis... tudung kaler pink, anak tudung yang obvious, spek.. pendek kata.. perfect la cara dia lukis.. Pandai pulak tu dia bayangkan dagu saya macam mana (nampak tak, saya tutup dagu dengan tangan). Nasib baik tak nampak parut bawah dagu, kalau tak... mesti ada dagu terbelah kat situ..  Cumanya........ =(( gambar kartun saya macam mak cik lor! fine... baru saya sedar bahawa wajah saya ni matang rupanya (ayat penyedap hati)

Beruntungnya saya berada di barisan belakang.. Tak nampak la kebesaran kepala macam orang kat barisan depan.. heheh..Itulah uniknya karikatur.. kepala besar, badan kecik. Lagi sekali ulang.. Untungnya berada di belakang, Kepala yang cantik.. hehe =P  (perasan macam gambar wanita koperat pun ada jugak nih =P)

Gabar ni dilukis oleh Jack Tenggiling (ada nama dia kat bawah sekali tuh).. Orang ni berniaga kat Pasar Seni, KL.. upah untuk satu kepala pulak adalah RM 20.. so, kalau ada 17 kepala macam kat atas ni, anda kiralah sendiri berapa... anda bijak matematik kan.. sebab tu saya suruh anda kira sendiri... hehehe. Makanya, sape2 yang berminta, silalah buat tempahan.. bukan pada saya, tapi pada si pelukis tu.. Saje buat promosi kat sini =P

Bagi sape2 yang berminat.. saya nak bagi nasihat ni. Berilah gambar yang betul-betul menampakkan wajah anda.. Kalau agak-agak wajah anda iras-iras orang lain kat dalam foto tu, jangan bagi kat pelukis.. Sebab dia akan tiru bulat-bulat foto tuh.. Hasilnya.. lihatlah saya. Macam makcik.. huwah!!

Terima kasih kepada Cik Salwa kerana telah bersusah payah ke Central Market untuk menempah gambar ni. Kalau Sal tak tempah, makanya tak dapat nak merasa jadi kartun. Harap-harap lepas ni Les Copaque tergerak hati nak amek saya jadi watak tambahan dalah siri kartun terkenal Malaysia, Upin dan Ipin. Manalah tahu, diaorang nak buat watak baru ke kan... silalah hubungi saya =P Gambar dah ada.. tinggal nak reka watak je heheheh.  

Biarkah wajah dikartunkan
Tapi jangan biarkan kehidupan dikartunkan
Biarkan Keyboard Berbicara
=D


4 comments:

Asyraf Hasnan said...

tahniah kerana mng award smlm.. hehe..

amadaster said...

jijah berangan nk blakon ngan upin ipin..
haha

cik misi said...

award suci murni?? eheheh.. TQ2 encik pengacara.

cik misi said...

ale.. sol pun nak jugak kan. Jom, kita sama2 membintangi upin ipin., heheh