Sunday, May 9, 2010

kelalaianku

Assalamualaikum




Semakin hari semakin sayang.. ok2, dun jiwang2 here plz. Sebenarnya nak menyebut ayat ni.. SEMAKIN HARI SEMAKIN HAMPIR. Masyaallah.. masa adalah makluk Allah  yang taat. Tidak pernah tahu penat untuk bergerak. Asyik berjalan dan berjalan je. Seram pulak terasa bila menghitung masa nih.

Semakin dekat dengan  13 hb nih, semakin banyak pulak distraction. aduish!!!! Exam pertama yang bakal membuatkan sel neuron pada otak bekerja keras untuk mengerakkan tangan bagi mempamerkan skill yang tersembunyi adalah osce. Apalah yang keluar ni hah?? ada klu tak? 

Sepatutnya isnin ni ada mock osce.. Makanya, saya pun bergumbira kerana peluang untuk menghidu prosedur yang bakal masuk real osce adalah sangat tinggi. Namun.... langit tak selalu cerah.. Bila mendengar guruh dilangit, air ditempayan jangan dicurah. Ok2.. itulah perumpamaan yang boleh saya bagi. Mock osce dibatalkan.. ia cuma diganti dengan satu sesi taklimat sahaja. Aish!! kecewa.. 

Ok.. jangan kecewa lebih2 jijah. pergi study cepat. Berpoya-poya je nih.. apa la.. huk huk huk... Ku mahu belajar, tapi ku risau. Risau pasal research.. nak baca buku, ingta research. Nak baca note, ingat research. Tapi.. pelik jugak bila nak tidur, langsung tak ingta apa-ape. Astagfirullah... kelalaian yang nyata nih.


Semakin hampir nak exam, semakin ramai setan datang. Merasuk-rasuk suruh tidur, sms, chatting, tengok movie, main spider, berangan.. Ya Allah.. bantulah hambaMU ini. Jauhilah bisikan-bisikan syaitan itu dari telingaku.. 


Ok2..saya nak study.. Lupakan game, lupa kan punca kelalaian. OK~~~ mula sekarang.. good bye semua. titik...

1 comment:

amadaster said...

xpe jijah..sehari ada 24 jm..sol tau jijah superb in time management...