Wednesday, January 6, 2010

Saya Yang Pensenyap a.k.a pendiam



Bila saya berada di tengah2 keramaian, saya akan mesenyapkan diri. Bila yang ramai itu bertanya mengapakah kamu senyap sahaja? saya akan jawab saya memang penyenyap. Sebenarnya memang saya jenis yang tak banyak bercakap dalam susana yang aktif dengan bunyi2an orang bercakap. Jadi, tiada apa yang pelik bila saya senyap.. jangan risau ye =D




peramah tapi pendiam


Itulah ayat yang paling sesuai untuk menggambarkan diri saya. Bunyi macam pelik.. wujudkah orang yang pendiam tapi peramah? biasanya orang yang peramah ni jenis yang banyak bercakap. heeeee.. tak nak cakap lebih2 dah sebab rasa macam tak kenal diri sendiri pulak. uhuk =(


Bukankah diam itu lebih baik dari berkata2? kadang2 kata2 boleh memakan diri sendiri.. bab kata pepatah melayu sebab pulut santan binasa, sebab mulut badan binasa. Bestnye makan pulut dengan pengat durian.. sangat sedap la. Ok2, lupakan durian, nak cakap pasal penyeyap ni. Saya yang penyenyap.. tapi suka memerhati. Saya perhatikan tingkah laku orang, apa yang baik jadikan ikutan, apa yang buruk jadikan tauladan. Jarang saya nak tegur2 apa yang orang buat sebab saya tak ada keberanian nak menegur.. Ish2... penakut kan.


periang, pengedik, hahah



Tapi....... walaupun penyeyap, saya akan bising kat tempat lain. contoh, kat dalam blog ni la.... eiiiiiiiiii.. So, kalau lidah kelu untuk berbicara, maka biarkan jemari melakar kata2 =P Biarkan Keyboard Berbicara =D




3 comments:

amadaster said...

jijah,kalau kamu bercakap,laaaaaagi best...tgk karangan ni,kalau sol cikgu sastera,sol bagi 100.1%..best la cara jijah olah ayat..i lyke!!

cik misi said...

ehehe.... sah sol tak leh jadi cekgu sastera sebab xde istilah pensenyap dalam kamus dewan. ehheeee
encourage me to talk eh?.. TQ2...

P/s: cikgu math pun tak lulus gak.. =P jangan mare..I lup u sol

cik misi said...

ehehe.... sah sol tak leh jadi cekgu sastera sebab xde istilah pensenyap dalam kamus dewan. ehheeee
encourage me to talk eh?.. TQ2...

P/s: cikgu math pun tak lulus gak.. =P jangan mare..I lup u sol