Friday, July 30, 2010

Hatiku telah tawar

Assalamualaikum


Tinggal seminggu lagi saya nak bergraduasi.. tetapi surat jemputan konvokesyen masih belum diterima. UKM tak nak panggil bekas student dia yang cumel ni ke? Tak nak panggil tak apa... saya pergi jugak.. tak kira tak kira..  7 ogos nanti tengok la muka ni naik pentas (InsyaAllah). Hahaha macam penting sangat je surat tu. Padahal boleh tengok kat internet jek. Tapi.. itulah masalahnya. Tak suka bukak internet yang superb siput nih. Tak sukka.. hoho. Lagipun kalau ia adalah sejenis kertas bercetak, saya boleh kelek ke mana-mana sahaja, baca berkali-kali, tenung lama-lama sambil bawa tidur dan simpan masuk fail bila dah jemu. Itu adalah kenangan. Kenangan pelajaran paling memenatkan emosi, fizikal dan wang ringgit.

Ok2.. tutup kisah surat konvo. Malas dah nak menanti, menunggu dan mengharap. Hatiku telah tawar.. nak kena letak gula, tapi... bekalan gula amat kritikal di pasaran tempatan. Biarlah..biar je tawar.

Petang semalam saya pergi ke bandar Pasir Mas, niat utama adalah untuk membeli tiket keretapi untuk ke KL, manakala niat sampingan adalah menyegarkan mata dan membuka minda. Alhamdulillah... tiket sudah dapat dan KL.... nantikan kedatangan saya pada 4 Ogos ni ya.

Alkisah, saya berjalan-jalan pusing satu bandar tu dan sungguh teruja melihat banyak sungguh iklan kerja kosong. Semua pasaraya kecil kat situ memerlukan pekerja dan yang paling best kebanyakkan tempat meletakkan syarat wanita, berumur bawah 25 tahun dan belum berkahwin. Nampak tak???? memenuhi kriteria diri saya. Tapi... tengoklah dulu gane... ingat nak mohon kerja kat hospital swasta. Harap2 dapat lah nanti.


Oklah anda semua... berjumpa lagi di masa akan datang. 

2 comments:

Khairatul Azwa said...

jijah..ayh wawa ckp pendaftar bgtaw die tahun ni xde surat konvo..surat konvo online je kt website konvo tu..pastu klik hadir je kt website tu..sok wawa nk g amik jubah =)

cik misi said...

patut lah.. terima kasih banyak2 ya wawa yang baik... sudah tidak perlu menanti lah kalu gitu. Akhirnya terhentilah sebuah pengharapan.