Tuesday, August 3, 2010

Ogos lagi

Assalamualaikum


OGOS.. Maka dengan ini telah sepurnama berlalu,,, tetapi diriku masih lagi di rumah. Mengerjakan urusan kemas mengemas, masak-mamasak dan basuh-membasuh. Tidak ketinggalan juga jalan-berjalan jika mempunyai kesempatan. Tapi... seperti biasalah, sebagai anak dara yang 'patah kaki', kalau nak berjalan, kena bawak mak bapak sekaki. Kalau tak, melangak lah dalam rumah itu bersama kucing-kucing yang banyak kaki. Rindu pulak zaman anak gadis sunti dulu.. keluar ramai-ramai dengan kawan. Sekarang ni, kawan-kawan  dah ada life sendiri. Ada yang sudah berkahwin, ada yang dah kerja, ada jugak yang sedang belajar. 

OGOS.. Maka jugak Insyaallah saya akan bergraduasi di usia 22 tahun. (mudanya saya Hoho). Alhamdulillah.. akhirnya tamat belajar. Selepas  ini usaha memulakan kerja pulak. Cari duit banyak-banyak $.$ .... tak lupa jugak, beramal banyak-banyak. Rezeki itu adalah pemberian Allah. banyak duit, jangan lupa berzakat. Kalau tak,  hilang keberkatan. Tak akan kurang duit kalau berzakat, sebab duit yang sepatutnya dizakatkan tu sebenarnya bukan hak kita, tapi hak Allah. Kalau hak Dia kita tak ditunaikan, macam manakah mahu hidup tenang? Itu yang jadi duit mengalir macam air curah masuk longkang.

OGOS.. jugak akan membawa saya ke usia 23 tahun. Dulu, mak saya melahirkan saya di usia ini (maknanya umur mak saya adalah 46 tahun, muda lagi =P) Tapi.. saya?? bukan kata nak melahirkan, berkahwin pun belum lagi. Pertambahan usia.. maknanya berkuranglah tempoh kehidupan. Dengankata lain, dekatlah kematian dengan saya. Ya Allah.. panjangkanlah umur kami (saya dan readers) dalam kebajikan, Tetapkanlah hati kami dengan Islam dan  dan kurniakanlah kepada kami rezeki yang halal.

OGOS.. MERDEKA.. heheh.. patriotik tetiba pulak. Saya sayangkan Malaysia. Saya berharap agar suatu hari nanti Malaysia akan menjadi sebuah negara yang bebas daripada fitnah dunia. Yang menjadi penyatu umat Islam di seluruh dunia, yang menenggelamkan penipuan Amerika dan Zionis. Besar sungguh harapan kepada Malaysia nih. 

OGOS.. oh OGOS
Biarkan Keyboard Berbicara
=D

No comments: