Wednesday, July 28, 2010

penganggur tak tanam anggur

Assalamualaikum

Beginikah rasa hati seorang penganggur? beginikah? Terasa sungguh ingin sekali keluar berjalan-jalan mengukur panjang, lebar dan luas sebuah mall yang gedek-gedek bak kata orang Indonesia. Orang kita cakap besar-besar., tapi orang Terengganu cakap besor-besor. Eh.. tak lupa jugak, mahu mengira berapakah bilangan seven eleven dalam sesebuah mall. Setakat pengiraan saya yang tak ada kerja ini,terdapat 11 buah 7E di Times Square. Hah, sape2 yang rajin, tolong kirakan 7e kat midvalley ek. Saya tak berapa gemar pergi sana.. Tak suka sebab terpaksa naik komuter yang sangat sesak. Hadoi2... macam masuk dalam tin sardin rasanya. 

Saya mahu cari kerja. Ada tak majikan yang sanggup ambil saya kerja? Kalau boleh saya nak bekerja dalam bidang kesihatan dan berdekatan dengan rumah.. mana lagi kan, kat Pasir Mas je lah. Kalau KB pun okey jugak. Nak kerja, nak duit.. huhuhk. 

Macam mana ye... saya mahu kerja tapi saya suka duduk rumah. Tapi jugak, saya tak suka duduk tanpa memproduktifkan diri. Oleh itu, saya harus berfikir dan memerah otak untuk mencari pendapatan. Ada duit, senang hati heheh.. $.$ (mata duitan)

Kalau tanam anggur kat depan rumah... agak-agak boleh hidup tak? eheh.. tidak..tidak. Saya tak mahu tanam anggur. Tak ada kepakaran, kang pokok tak hidup, saya menangis2. pening2. nak kerja apa nih. Nak jadi misi kat hospital swasta lah.. Tapi.. saya harus ambil lesen praktis kat PPUKM dulu.. lagi 2 minggu baru nak pergi ambil. KL... saya datang! Makanya, ini bermakna saya akan memulakan misi mencari kerja selepas mendapat lesen itu. Tak lama... 2 minggu je lagi. Harap2 ada lah majikan yang nak ambil budak tak ada pengalaman ni.. harap-harap

Ok, sekian.

No comments: