Sunday, July 18, 2010

Sejuk Hati

x
Assalamualaikum


Alhamdulillah.. sejuk sungguh pagi ini. Mata sejuk, badan sejuk, suhu badan sejuk, suhu persekitaran sejuk dan yang paling humbira... SEJUK HATI. Bangun pagi-pagi je dah nampak kabus.. YES! akhirnya saya dapat menggunakan perkatan ni dengan betul. Sebelum ini, ketika di KL, saya selalu ditegur kerana berkata "banyaknya kabus hari ini"  yang sebetulnya itu adalah jerebu. HOHO.. almaklumlah, saya tak biasa main dengan jerebu.. Jerebu tak bagus kerana membawa habuk-habuk halus yang merbahaya kepada sistem pernafasan. Ia boleh mencetuskan reaksi alergik kepada pesakit asthma, jugak boleh menyebabkan batuk dan sakit tekak kepada manusia normal. Tapi.. kabus tidak begitu. Kabus sungguh indah. Ia adalah anugerah Allah kepada manusia. Kabus mengandungi titisan air yang tersejat dari permukaan bumi, sungguh sejuk. Tak memudharatkan kesihatan. Ok, berakhir sudah kisah kabus ya anda2 sekalian.

Hati terasa sejuk bila mendapat perkhabaran semua rakan sekelas telah lulus peperiksaan Lembaga Jururawat Malaysia. makanya, kita semua sudah memiliki lesen praktis wahai rakan taulan. Alhamdulillah.. impian kita semua telah tercapai. Lepas ni perkasakan pengetahuan untuk temuduga pulak ya. Harap2 kita semua dapat meraih peluang pekerjaan dengan cepat. (Amin Ya Allah) 

TAHNIAH kepada semua calon yang lulus terutama sekali kepada calon daripada UKM (seharusnya... sebab saya belajar kat situ =P) Kejayaan ini tidak akan memberi makna apa-apa kalau kita tak tahu bersyukur kan.. Makanya, selepas ni jangan lupa bersujud syukur kepada Allah. Tunjukkan tanda terima kasih kepada Dia yang menetapkan perjalan takdir kita semua. Dia telah memudahkan jalan kepada kita semua walaupun pagi nak ambil exam tu sungguh haru-biru.  tak nak cerita panjang lebar, klik sini

Dengar cerita, hari ni keputusan telah diumukan secara rasmi dan semua pelajar wajib menghadiri sesi pengumaman itu di Nursing department. Niat hati.. memang la teringin nak pergi sebab saya nak jumpa dan ucap TERIMA KASIH semua lecturer dan CI yang bersusah payah memberi tunjuk ajar, bimbingan serta nasihat. Tapi,,, beralasankan jauh perjalanan dan kengkangan fulus~~~makanya terpaksalah pendam sahaja hasrat itu. Perkhabaran dari jauh sudah cukuplah. 

TERIMA KASIH TAK TERHINGGA KEPADA INSAN-INSAN INI:
  1. Puan Jalina yang selalu sangat mengambil berat pasal exam serta membantu dalam urusan pendaftaran exam (Rambutan merah sangat menakutkanlah puan)
  2. Kak Jenny yang dah jadi macam kakak angkat kelas saya. Tiap kali jumpa mesti dia tanya pasal exam, selalu jugak bagi tips nak exam.. 
  3. Ruzi, staffanurse PPUM, merangkap kawan saya kerana berkongsi himpunan soalan exam LJM. 
  4. Semua lecturer dan CI (minta maaf.. tak larat dah nak sebut nama sebab panjang sangat). Tunjuk ajar, bebelan, serta semua kata2 motivasi yang kalian beri telah menjadi pencetus semangat kepada saya untuk belajar dengan tekun.
  5. Kawan2 yang tak kedekut ilmu untuk berkongsia apa yang diketahui. Malahan, kalau ada soalan2 terbaru, terus dikongsi sama-sama. Sweet sungguh2 lah exam kali ni, semua orang all out untuk lulus.
  6. Last but not least, ma dan ayah. Sumpah, kalau bukan diorang nih, tak mungkin saya nak bersungguh2 belajar. Doa2 dari mereka lah yang telah menyuburkan hati saya untuk belajar, berjaya serta bermotivasi untuk terus lagi kedepan.
Ok anda semua... setakat ini sahajalah entri saya kali ini. Sudah tak mahu panjang-panjang sebab tak ada idea dah. makanya saya mahu pergi mandi memandangkan kabus pagi dan hilang. KABUS, yes~~ hehe inilah alasan paling comel digunakan untuk melengah-lengahan mandi pagi =P

Kabur pagi kerana kabus
Kabur mata kerana Jerebu
Biarkan Keyboard Berbicara

3 comments:

nurse husna said...

Jij, tahniah gak! Bila la nak gi umah jij ni.. Nak rasa main ngan kabus. hikhik..

cik misi said...

jom lah.. boleh kita menaiki keretapi zaman Jepun bersama2. Boleh jugak buat perangkap kabus sama2.. errrrrr.. wujud ke perangkap kabus =P

cik misi said...

jom lah.. boleh kita menaiki keretapi zaman Jepun bersama2. Boleh jugak buat perangkap kabus sama2.. errrrrr.. wujud ke perangkap kabus =P