Tuesday, December 7, 2010

tiga, jadi satu

Assalamualaikum

Sesungguhnya saya rasa teruja bila berpeluang untuk keluar dari rumah dan melupakan status sebagai penganggur. Wah… terasa seperti sudah lama terkurung, padahal bulan lepas je, sudah 2 kali pergi jalan-jalan (sambil berurusan kerja + shopping) kat KL, Astagfirullah.. kufur nikmat!

Bila dapat keluar jalan-jalan dengan cik tiey (merangkap makcik, jugak rakan sebaya), bagaikan burung mendapat sayap, WAHH… luasnya dunia ku, indahnya di luar sana. HUish! TERUJA. Keterujaan menjadi-jadi semenjak dalam bas menuju ke KB, dalam hati, niat nak minum kopi. Bukan yang hage singgit dua posen tuh, yang rege sploh hengget segelas. Macam tak ada benda lain dah nak buat, tapi… fuh! Begitu la kot kalau dah lama sangat tak keluar rumah. Dengan kopi pun boleh teruja T.T (eh, saya memang sentiasa teruja dengan kopi pun~~)

Kota Baru Bandaraya Islam, kamu menujakanku!

Sebaik jejakkan kaki di KB, Wah, wah dan wah lagi SANGAT MENGUJAKAN… memang berubah benar lah rupa Kota Bharu. FYI, sudah bertahun-tahun lamanya saya tak berjalan-jalan di dalam Bandar KB, kalau pergi KB pun, setakat ke Mydin, The store dan TESCO.. memang tak akan kona masuk Bandar sebab dalam kepala dok fikir, kalau masuk ni, mesti makan asap lah, jem. Makanya, bila dah berhenti kat stesen bas KB pada hari tuh, saya terasa seperti berada di kota London pulak (HAHA, perbandingan tak beragak).


Ada sebijik kotak besar, kaler merah, yang cumel, terpacak kat tengah-tengah. Uish, Itulah uniknya stesen bas Kota Bharu. Kalau 3-4 tahun lepas, jangan mengigaulah nak snap gambar kotak macam ni, jalan sangat sempit, bas pun tak tahu mana nak parking, orang pun tak ada mood nak posing. Tapi, itu cerita dulu, cerita sekarang sangat indah semenjak siapnya bangunan Parkson dan jalan raya bercabang empat serta berlampu isyarat ini (yang berbaju pink itu bukan traffic light ya)




Menikmati arang berperisa manis


Ok, alang-alang dah berada di KB, haruslah bagi saya untuk merealisasikan hasrat mencari kedai kopi untuk minum kopi hage sploh hengget, harus ya, bukan sunat atau wajib.. Makanya , saya minum kopi rege murah-murah je la kat kedai roti muhibah, bukan dapat pahala pun nak minum semata-mata menunaikan tuntutan nafsu. Lagipun… sebagai pemegang status penganggur, saya sedar diri ini. Salesman pun tak sudi nak promote barang kat saya tau. Hah, ni cerital benar, bukan main-main. Makanya, kalau terasa nak lepaskan diri dari dikejar saleman, bagi tahu je anda sedang menganggur.. Nescaya dia tak akan berani nak amek risiko jual air liur.


Masa nak breakfast, LAGI TAMBAH TERUJA bila terpandang roti bamboo charcoal raisin (yang kaler2 hitam dalam gambar kat atas). WArgh… saya pernah tahu pasal roti ni dalam animasi Yakitate Japan. Masa tengok cerita tuh, tobat saya tak percaya arang pun boleh jadi roti. Lagi tak percaya, saya berpeluang merasa roti tuh. Tak ada pahit-pahit pun.. bagus untuk sistem penghadaman, try lah. 


Yang sebenar-benarnya...

Hah, sebenar-benar niat saya keluar pada hari tu bukan nak pergi jalan-jalan kat KB.. tapi nak menghadiri kenduri kawan Cik Tiey kat PC. Ok, bagilah sket gambar pengantin kat sini.

 Tahniah buat Azian dan suami, beserta ucapan dan doa buat pengantin


Terima kasih kepada cik Tiey sebab sudi menghiburkan saya!! LOVE YOU so much.. muah muah.

No comments: