Saturday, February 6, 2010

Pagi-pagi angkat kereta


Kisah ini merupakan senario biasa di kejiranan Taman Midah. Ia berlaku pada waktu pagi tadi, pagi sabtu yang tak berapa tenang tapi cukup damai. Ok2.. mengapa perlu bold perkataan-perkataan tuh? sajerrrrrr =P

Marilah kita bercerita dengan lebih berjela-jela disini Ok.. alkisah setiap pagi saya akan terjaga apabila natural alarm berbunyi.. adapun disini, natural alarm tersebut bukanlah keluar dari kotak suara kejantanan ayam yang bertenggek di atas pohon langsat belakang rumah saya, tetapi bunyi tersebut terhasil daripada gabungan hon kenderaan 4 tayar sama ada bas sekolah ataupun kereta-kereta yang berderet-deret di Jalan Midah 8A. jimat sungguh bateri hanset dan jam loceng.. tak payah susah2 nak set =P

Kejiranan

Ini adalah fokus utama saya. Jam menunjukkan pukul 6.15 pagi.. Azan subuh baru je lepas.. pakcik bas sudah pun keluar meronda taman-taman perumahan untuk mengambil penumpang.. awal sungguh kan... tetapi malang sungguh nasib pakcik tersebut, perjalan yang diharap lancar rupanya terkandas di tengah jalan. Siapa punya Myvi pulak yang double park nih..  sedap2 dia je g double park kat selekoh.. 

Disebabkan itu, maka beratur panjanglah kereta di belakang bas sekolah tersebut.. nak tangkap gambar, tapi gelap.. tambahan lagi, saya masih berada di atas katil dan memerhati suasana tersebut dalam kemamaian jek =P malas nak g ambik kamera kat luar. 

ping ping hon hon turt turt
kereta dan bas sahut-sahut
bagi tahu jalan sangkut
myvi putih nak kena angkut


Myvi putih kena angkut??? OK2,.ni kisah benar.. memang saya tengok dengan mata kepala sendiri.. pak guard prisma perdana, pakcik bas dan beberapa pemandu serta penduduk yang lalu kat situ turut tolong mengangkut. Macam tak percaya... masih ada lagi semangat kerjasama dan kejiranan disini =D ingatkan kereta tu bakal dipecahkan dan ditolak ramai2 ke tempat lain.. rupanya kena angkut g tepi jalan je.. 

Mula-mula dowang angkut bahagian belakang.. susah la jugak nak bagi dia gerak... lepas tu angkut bahagian hadapan pulak.. akhirnya berjaya lah kereta tersebut dipindahkan dari kedudukan asal.. Alhamdulilah... muafakat membawa berkat... siapalah pemilik kenderaan tersebut ye... memang beruntung sungguh tuan punya badan sebab kereta dia tak kena pecah ataupun calar...tapi kena junjung tuh.. heheh.. tipu ok.. tak junjung tapi angkut..

inilah selekoh yang selalu menjadi punca natural alarm saya: permandangan dari meja study saya =D

Ok lah... teruja dapat tengok aksi orang angkut kereta... sebelum ni hanya dengar cerita dari orang je... bila dapat tengok sendiri, baru rasa percaya dengan cerita2 tersebut.. Realiti hidup di Kuala Lumpur... macam2.


Biarkan Keyboard Berbicara =D

2 comments:

Anonymous said...

betul tu jah.. masa kejadian tu berlaku.. aku pun terjaga... punya lah bising.. kereta beratur sampai ke prisma cheras... tapi aku x nmpak la kereta myvi tu kene angkut.. yela.. mana nmpk dari umah aku kan..hik3.position umah aku kan lain.. tapi manyak bisg itu pg...adoiyai.....-hani-

cik misi said...

tak sgka pulak sampai depan tuh.. ingat sampai prisma tu jek.. dugaan2...