Monday, November 2, 2009

Tanda-tanda Tekanan

Peperiksaan akhir semester menjelang tiba.. Due date assigment juga semakin dekat dan tarikh perbentangan proposal semakin hampir..Tapi masih belum ada satu pun yang masih belum berjaya disiapkan. Semua pun masih lagi terbengkalai..

Ok.. berikut adalah senarai kerja yang perlu dibuat:

  1. Study Care
  2. Reflective Journal
  3. Proposal for Final Year Project
  4. Revision for final exam

Tak ada la banyak sangat kan.... Tapi sudah cukup untuk membuatkan kepala menjadi pening. Tapi alhamdulillah.. saya bukan seseorang yang mudah pening apabila ada masalah.. Cuma... simptom lain yang akan saya alami iaitu:

  1. Lenguh di bahagian belakang betis
  2. Sakit-sakit badan
  3. Hypersomnia (banyak tidur)
  4. Hilang tumpuan
  5. Hilang minat untuk membuat aktiviti lain
  6. Sensitif
  7. Suka menyendiri

Ok.. pada waktu sekarang, semua tanda-tanda itu sudah pun muncul dan saya harus menanamkan semangat untuk mencantas semua tanda-tanda yang boleh diperbaiki iaitu tanda nombor 3 dan 7..Kurangkan tidur dan jangan suka duduk berseorangan.

Yang lain2 tu, saya tak mampu nak buat apa2 melainkan mengawal simptom tersebut dan berdoa supaya paras tekanan saya cepat menurun.. Terasa macam tengah naik dengan mendadak je ni.... Macam tak nak berhenti je.. uhuk. Tak nak....

Biarkan keyboard berbicara =)

1 comment:

voonfung said...

hello~~~saya datang melawat ya~~nampak ada banyak masalah kat sini~~cuba cari kawan tolong sikit ~~nanti boleh selesai semua tu loh~~ok~~

typing kat sini juga baik ~~sekurang-kurangnya ada orang nampak~~~dan sama memikul~~~

voonfung