Wednesday, October 19, 2011

meraban-raban

Assalamualaikum

Amaran: Blog yang membicarakan isu-isu diri sendiri sedang mengalami proses peralihan kepada tanpa fokus, (maksud: apa-apa sahaja hentam, asal boleh menulis ekekeke) Saya telah membaca paper di hmetro online pasal menu rakyat 1Malaysia. Hasrat yang murni oleh PM Malaysia.....

Namun, mengapakah saya terasa seperti ini adalah hal yang biasa? Tak perlu bangga-bangga segala. Kerana sewaktu saya belajar di PPUKM tahun lepas, breakfast cuma bernilai RM 1 - RM 1.50.. Makan tengah hari pulak, memang RM 4, tetapi lagi mewah berbanding menu rakyat 1Malaysia yang mempunyai air sirap, telur dadar dan sayur sahaja.

Mungkinkah orang-orang yang mengeyorkan restoran ini merupakan orang-orang kaya yang tak pernah jumpa kedai makan yang jual roti kosong berharga 80 sebijik serta air teh singgit? Ataupun nasi kosong (singgit) + telur dadar (50 posen)+ sayur (50 posen)+ air sirap (singgit) = RM 3.00... Bila jadi 4 hengget neh, terasa macam makin mahal la plop.

Walau apa pun, hasrat murni kerajaan memang dialu-alukan... Tambahan lagi kalau untuk kesejahteraan rakyat. Cuma nya, biarlah berbaloi-baloi..iya dop?

Change your life style ~~~ aceh, suka sangat quote neh... Sedang bergerak ke arah itu... huhuhu






No comments: