Tuesday, October 18, 2011

hujung minggu

Assalamualaikum

Kehidupan hujung minggu saya pada minggu yang lepas adalah menghadiri sebuah konferen di salah sebuah kolej swasta bertaraf antarabangsa. Woooowowowowh, sungguh saya tidak menyangka dengan sambutan yang diberikan oleh pelajar-pelajar di sana. Mereka sungguh ramah dan tidak lekang dengan senyuman. Bagus, inilah dia semangat seorang jururawat. Senyuman manis yang boleh menjadi penawar segala kesakitan.
Namun, ada jugaklah yang agak menjengkelakan. Adus, mengapa kamu begitu seksi? Skirt paras peha, baju paras dada. tudung? mestilah tak pakai, tak kanlah nak pakai seksa-seksa pastu taruk tudung. eh jap, nak betulkan statement, mereka semua bukan muslim, jadi tak salah lah kalau tak pakai tudung. 

tetapi..... walaupun bukan seorang muslim, mereka adalah pelajar. Sebagai pelajar, sudah semestinya ada etika berpakaian. Tak kan lah nak dedah tetak tersembul pergi dengar lecture kan kan kan. Karang, lecturer pulak tak dapat nak bagi tumpuan mengajar sebab pemandangan terganggu! huhuhu

Harap-harap student-student saya kat KJM Kangar neh baik-baik sahaja. Janganlah dok buat perangai macam tu, tak kira semasa dalam kolej mahupun kat luar kolej. Insaf-insafkanlah diri bila tengok benda bukan-bukan macam neh.

Okeh, bebelan sudah tamat, saya nih hukan jenis yang suka membebel, tapi kalau ada modal, membebel jugak lah sikit-sikit.

No comments: