Tuesday, April 19, 2011

hal kecik-kecik je

Assalamualaikum

Mengarang entri sambil berbaring atas katil yang besar ini sungguh menyeronokkan. Terasa seperti satu terapi yang melegakan. Seronok sungguh!!! Macam tengah rilek kat tepi pantai pulak rasanya, dengan angin kipas yang sepoi-sepoi bahasa dan suhu hangat negeri Perlis neh, memang sebijik feel kat tepi pantai. Nasib baik tak ada daun nyiur melambai je. Eh, seram pulak rasanya. 

Mengarang entri sambil membakar cd (burn cd) jugak sungguh menyeronokkan sebab kerja saya setel seperti memakai syampoo Rejoice, 3 dalam 1, pakej yang lengkap. Kerja selesai, entri berjaya di post, dan hati senang gumbira.

Sesungguhnya saya tahu, kenyataan di atas kedengaran agak hiperbola. Manakan bisa, dengan hanya berbaring, mengarang entri dan membakar cd mampu menghasilkan kegembiraan. Tapi, percayalah, bila anda mula masuk ke alam pekerjaan, benda kecik beginilah yang akan memberikan kegembiraan. Benda besar seperti melancong 5 hari 4 malam ke Pulau Lnagkawi hanyalah angan-angan, yang akhirnya membawa kepada kemurungan, Ah, tension2.... nak pergi bercuti, tapi................. ongkos dan masa pulak yang menjadi kengkangan T_______T

Tapi.... tak apalah.. Pepatah Melayu ada menyebut: berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian. Dengan kata lain, sekarang ni, sakit-sakit je lah dulu. Apa yang kecik-kecik tuh, besar-besarkan supaya tak menjadi perkara sipi, dan akhirnya mampu menjadi pengubat kesakitan. Contoh, macam sekarang ni lah.... Berbaring di katil sambil mengarang entri, dan membakar CD telah menghasilkan satu kegembiraan. Alhamdulillah, syukur nikmat, kepada tuhan yang memberi rahmat.

Sekian..~~~

1 comment:

As said...

ape cerita sekarang? hehe :)