Wednesday, April 6, 2011

bah di perlis

Assalamualaikum

Alhamdulillah, banjir sudah surut, pulau KJM Kangar jugak dah tak jadi pulau (sah sah ini adalah cerita lapuk, nak basi dah pun, tapi tuan blog baru ada kesedaran nak meng-up-date blog T______T) Makanya, saksikan gambar semasa banjir ya.

bahagian hadapan kolej


jangan salah sangka, ini merupakan air bah, bukan tasik di depan gunung (bangunan kecik kat belakang tu adalah kolej saya)


dari sisi kanan kolej, sebelah pondok guard


Ok, dah puas menatap gambar? Ok, sekarang sesi bercerita pulak. Dalam tempoh 5 bulan, ini merupakan kali ke dua Perlis dilanda banjir. Manakala dalam tempoh 5 tahun, ini merupakan kali ke-3 lah. Dan, secara tak bernasib baik, ini merupakan kali ke-2 saya berpengalaman menghadapi banjir di Utara. Kali pertama adalah sewaktu pertama kali bermastautin di Kolej Matrikulasi Kedah, dan kali kedua pulak adalah ketika kali pertama bermastautin di Kolej Jururawat Masyarakat Kangar.... orang tua cakap air melimpah adalah petanda rezeki yang melimpah ruah.... ^-^ makanya, kedatangan saya adalah bersama rezeki yang melimpah ruah, aman makmur selalu ya negeri perlis~~ Insyaallah

Walaupun saya tidak menjadi mangsa manjir secara langsung, tetapi sedikit sebanyak tempias kesusahan itu terkena pada saya, (Aceh, macam hujan pulak) Catuan makanan! susah sungguh nak mendapatkan bekalan makanan bila habitat saya bertukar menjadi pulau. Bila jumpa nasi, umpama jumpa petroleum, beharga sungguh!  Biskut kering pun mampu menjadi juadah istimewa tau. Sebab itu lah bantuan makanan amat-amat di hargai pada waktu ini.

Ok, di kesempatan ini, saya nak mengucapkan terima kasih bebanyak kepada kawan-kawan dan rakan seperjuangan yang mengambil berat mengenai keadaan di kolej saya. Terima kasih ya! Kami, warga KJM Kangar amat menghargai keprihatinan anda semua. Siap offer nak bantu2 lagi.... terharu tau!

P/S: Sebenarnya, salah satu tujuan entri ini di buat adalah untuk memberitahu bahawa KJM Kangar selamat daripada bencana alam ini, jangan risau-risau ya.. Sekian.....




No comments: