Thursday, March 24, 2011

gaji pertama

Assalamualaikum

hari ni merupakan hari khamis, hahhahaha. semua orang dah tahu kan. Tapi, tahukah anda apakah yang ada disebalik khamis ini? Khamis merupakan penghujung hari bekerja bagi negeri Kelantan, Kedah dan Terengganu. tapi, saya kat Perlis ni masih bersisa satu hari lagi nak off day, tapi disebabkan kerja tambahan, makanya off day masih bersisa 2 hari, kalau nasib tak baik, hari ahad pun buat kerja lebih masa T_____T

(berapa banyak tapi nak pakai daaaa)

Wokeh, justeru apakah yang ada di sebalik KHAMIS wahai jijah?

KHAMIS merupakan hari saya meraih gaji pertama setelah bekerja selama 2 bulan setengah. Alhamdulillah..... dapat gaji.. yeay yeay =) Urm..... suka sungguh macam nak lompat-lompat je depan mesin ATM sewaktu melihat skrin. Lepas tu, balik rumah dengan senyuman melebar dan senang hati.

Wadus, sungguh tak sabar nak membuat buku kira-kira nih. Perkara pertama nak dibuat adalah, bayar hutang. 3 bulan tanpa pendapatan, memang seksa, memang sana sini lah kena tagih hutang, hutang mak, hutang buah hati, hutang ceti je tak lagi (aish, nauzubillah) Hah, tak lupa jugak hutang PTPTN...

Perkara kedua pulak? kedian-kedian fikir lah. Sebab dah lebih separuh duit tu digunakan untuk membayar hutang T_____T **bye tepon baru, bye skrin kamera, by mesin basuh, bye peti sejuk... bye bye** $-$

Perkara ketiga? eh, dah tak ada perkara kedua, bisa kan pulak ada perkara ketiga sih? huhuhu... bye bye je lah sebab tak nak merapu bukan-bukan pasal duit neh. karang jadi boros sebab macam-macam benda akan terlintas dalam kepala kalau saya meneruskan penulisan. Sekian, terima kaih.

2 comments:

cikgu said...

hhaha...cik misi comel...slamat berbelanje ek...kalo dkt ngn kak cu tpakse la blanje...seb bek jauh

.................cP~ said...

jij....wah2,,syoknye dapat gaji.jangan lupa makan tau..wahaha...jangan duk fikir bayar hutang, xmakan pulak ..