Monday, March 7, 2011

ilmu wallpaper nehi nehi

Assalamualaikum

Selamat bertemu kembali setelah lama blog ini terbiar sepi.Alasan sibuk memang tak sedap di dengar... tapi itulah dia... memang sibuk sungguh dengan kursus itensif selama 2 minggu berturut-turut. Letih! T______T  (Tapi cukup seronok kerana menambah ilmu di dada)

Urm... nasib baik bunga2 kertas dinding (wallpaper) kat blog neh bukan macam bunga segar. Kalu tidak, semestinya sudah lama ia menjadi layu kan kan kan. Malahan lalang juga mungkin akan berserakkan meninggi diri. Namun, TUAH sungguh bila ia hanya sekadar lukisan. HUHUHU... Pengumuman!! saya nak bagitau semua orang, saya tak suka bunga segar yang dipotong dan dijadikan hiasan, keindahan yang tak tahan lama, wangi yang sementara, bagaikan memusnahkan sebuah keindahan bunga di taman indah. Biarlah ia mekar bersama tunjangnya, tolonglah!  Teeeeet.... T_______T

Bila menyebut wallpaper, saya teringat bait ceramah seorang kaunselor semasa berkursus hari tuh. Orang sekarang, ilmunya di wallpaper. Kalau hilang kertas itu, maka hilanglah ilmunya.

Maka bertuahlah orang-orang yang ilmu di kepalanya. Maka jugak, bertuah sungguh orang Islam ya, Islam dah lama menegaskan hal ini apabila memberikan  ganjaran pahala yang cukup besar kepada para hafiz hafizah. Bukan calang-calang ganjaran, membawa bersama sepuluh ahli keluarga ke syurga. Bertuah badan kalau ada anak yang hafiz hafizah... (Tapi kenapa bukan mak ayah dia yang nak jadi hafizah neh???? adeih, cabaran2. ayahnya...... sanggup amek cabaran ni tak? wink wink) Kalau bukan membawa kebaikkan, masakan diberi ganjaran sehebat itu kan kan kan...

Oleh yang demikian, saya akan berusaha supaya ilmu di wallpaper akan menjadi ilmu di dada, seterusnya menjadi ilmu di hujung lidah. Tunggu lontar-lontar je kepada para pencarinya. Insyaallah, tuhan akan meredhai niat yang ikhlas, jom sesama kita menghafal demi anak bangsa yang bakal dilahirkan..

Bukan apa...... saya teringat perbualan dengan kekawan masa dulu-dulu. Saya nak masuk bidang pendidikan sebab saya nak lihat tunas-tunas Islam  mekar di taman yang cukup indah (kejururawatan). Saya tak mahu ia dicantas sewaktu sedang berkembang. Tak mo tak mo tak mo. kalau boleh, biarlah kembangnya cantik elok, membekalkan madu penyembuh kepada ummah, lepas tu membuahkan benih yang baik. Amin...

Saya bukanlah seorang yang sempurna, malahan tak pernah terlepas dari dosa... Tapi, tak salah kalau saya ingin manganjak kepada perubahan yang baik kan.... lepas tu ajak ramai2 pulak kan... Jom lah. Sama-sama kita belayar dalam bahtera ini. CUMA sedikit keberanian je diperlukan. Adoish, itulah yang sukar dari dulu sampai sekarang. Saya mesti berani!!! mesti!

TATA
I/O chart menanti neh
Jugak prosedur memberi makan
Jom siapkan lesson plan jom
CABARAN BERMULA SAAT INI
T______T

No comments: