Friday, March 18, 2011

kualiti hidup

Assalamualaikum

Halo halo everybuddy! apa khabar anda-anda di sana? Saya disini, agak tidak berapa nak OK lah jugak. Sebab?? Personal conflict, tak kisah lah inter ke.. intra ke, suma balun aje. Yang penting, kegembiraan jarang sekali nak datang melainkan buat-buat gembira dan melupakan sajalah apa yang terasa sebagai konflik itu. Kalau nak fikir dalam-dalam sangat, tak enjoy lah hidup ni. Bak kata orang muda belia, tak ada life! Tapi,,,,, terfikir jugak, macam manalah tak ada life tuh. Sebagaimana sibuk, banyak masalah, mahupun teruk seseorang itu, dia tetap ada kehidupan.Cuma, kualiti hidup dia tak sama macam kualiti hidup MR. BEAN. Ceria sentiasa, di mana jua berada.

Untuk mengembalikan kualiti hidup, marilah kita sama-sama membuat dan melakukan kembali hobi dahulu kala yang telah lama ditinggalkan lantaran kesempitan masa dan bebanan kerja yang tak akan pernah putus selagi jantung mampu berdegup, paru-paru mampu mengembang kecut, darah mampu mengalir di kapilari yang sempit, perut mampu mencerna, usus mampu menyahtinja serta ginjal mampu menapis cecair.(HORAY! saya berjaya membuat satu ayat yang panjang tanpa titik di tengah-tengah WOW! AMAZING)

Jom kita membaca Majalah UJANG.

Jangan tak tau, (Kalau tak tau, sila lah tau) Saya merupakan peminat tegar UJANG. Aik, bukan jijah suka Mastika ke? Mastika pun suka jugak, tapi nombor 2 selepas UJANG. Dari kecik lagi, memang majalah inilah yang saya minat secara gila-gila selain daripada Tunas Sains dan Siri Penyiasatan Hadi serta Siri Penyiasatan Salmah. (WAKAKAKAKAh, berapa banyak jenis judul buku sudah di taruk dalam perenggan neh... Tapi, I like all those books secara serius-serius okeh)

Selamat bersiaran sebanyak 400 terbitan kepada UJANG. Sebagai pembaca sejati, saya berharap majalah ini akan terus diterbitkan sehingga selama-lamanya lah. Saya suka kartun-kartun kat dalam majalah neh, semuanya kiut miut, nak-nak lagi edisi lawak junior (zaman ritu-ritu  tuh). Lawak jenaka dalam majalah Ujang memang bermakna lah, bukan bodoh-bodoh macam sesetengah majalah. Memang saya tabik lah dengan kartunis-kartunis Ujang nih, tak pernah kering idea menghiburkan pembaca. Teruskan usaha murni anda. Semoga peratusan diagnosis Kemurungan (Depression) semakin menurun seiring dengan kenaikkan jualan majalah UJANG. (HUWAH, terasa seperti sedang buat promosi pulak)

 

Sekian, promosi UJANG... gambate all to all kartunis out there... saya akan terus menyokong anda!.

Wokeh, seterusnya kita akan masuk ke acara seterusnya. Iaitu
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
JOM, beli buku....  (toko buku Popular, cawangan Alor Star tengah buat book fair, jangan lepaskan peluang beli buku murah-murah)

Alkisah, saya memang sangat sukakan buku. SUKA yang amat sangatlah tak tahu nak kata haper. Impian saya adalah untuk membina sebuah perpustakaan peribadi di rumah. Jika boleh, saya teringin jugak menerbitkan buku sendiri. (Mimpi, angan-angan, khayalan, TAPI.... mungkin jugak impian yang bakal terlaksana~~~ tak siapa tahu)

Ini adalah koleksi terbaru saya. Macam best.... harap2 saya dapat menghabiskan bacaan dalam masa terdekat. Semoga isi patinya dapat membantu dan dijadikan pedoman dalam hidup saya. Jom, membaca~~~~

Fail:Bagaikan Khadijah di Hati Rasulullah.jpg

Jadi anda-anda semua, ayuh! kita tingkatkan kualiti hidup ini dengan melupakan sebentar apa-apa perkara yang menyesakkan fikiran, buat apa yang kita sukai dan gunakanlah waktu itu dengan sebaik-baiknya. Hidup bukan sekadar untuk bekerja, tinggalkan saki baki keja di dalam pejabat. Manfaatkan masa untuk diri sendiri di rumah. Insyallah.... bahagia hidup.

1 comment:

cikgu said...

sy sgt setuju...hidup Cik Misi..heheh