Wednesday, November 2, 2011

Rabu, 6.00 petang.

Catatan harian yang tak berapa nak jadi harian:

Hari ini aku merasa sangat malang. Ia lah, sepatutnya pada waktu ini aku sedang mengerjakan periuk belanga di dapur untuk santapan seisi keluarga. Tapi.sayang, hal itu tidak terjadi pada petang ini. Aku masih lagi di pejabat. nak dikatakan kerja terlalu banyak, tak adalah pulak...

Tapi... hah, kan dah kata... nasib aku malang pada hari ini. Ibarat jatuh ditimpa tangga. Hansetku tertinggal dirumah, sementara kunci rumah pula berada di dalam rumah. Nak ke, tak nak ke... terpaksalah diriku menunggu suami pulang untuk menyelamatkan isterinya yang terlalu pelupa ini.

Aku mengharapkan sumi mengerti dan lekas-lekas pulang, jika tidak makan malam kita adalah di kedailah jawabnya.. hah, tak pasal-pasal tak dapat merasa air tangan isteri. Rugi woooo. Namun, aku memang malang kerana pada jam ini (6:15 ptg) kelibat saga hitam masih belum kelihatan lagi... Oh suami, mengapa tak balik-balik lagi...

Maka, untuk menghilangkan rasa bosan menunggu suami, lebih baiklah kiranya aku menulis catatan harian ini. Semoga suami akan baca nanti dan merasa bersalah kerana membuatkan bini dia tunggu lama =P Aku busan kerana mengarang ayat skema dang dang macam ini, makanya, saya akan menukar itonasi pengarangan bermula sekarang.


Apakah malang sungguh nasib hari ini, nak kata termakan semut, tak adalah pulak pasal suami sudah pun mengikat kaki meja makan dengan tali minyak supaya semut tak dapat nak panjat. makanya, memang tak ada peluang langsung buat si semut untuk mengkacau makanan. Ayok!! pasal apa lah pelupa tahap gaban neh??

Sekian pasal suami dah datang



No comments: