Monday, November 14, 2011

mimpi terbang

Assalamualaikum

Sungguh semenjak dua menjak ni kepala otak asyik dok pikir gambaran mimpi yang kerap  mendatangi tidur. Kalau mimpi benda-benda mengarut seperti tiba-tiba membeli sebuah TV LCD bersaiz 44 inci atau memiliki sebuah fortuner, tak adalah nak fikir bukan-bukan. kalau tak tidur pun masih boleh bermimpi sedemikian ekekekek. Makanya, tak adalah hati saya nak merasa gundah gulana. 

Mimpi ini adalah lain daripada yang lain. Mimpi yang membuatkan saya rasa seperti betul. Mimpi yang selalu sangat  singgah di malam hari. Saya mimpi memiliki keistimewaan untuk terbang dan mengapungkan diri, di mana badan saya menjadi ringan seperti belon dan bebas untuk kemana-mana sahaja, dengan menggunakan kuasa melawan graviti. Apatah canggih sangat diri haku neh?? macam mesin doremon lah pulak rasanya. Tapi.... sumpah! mimpi itu memang membuatkan saya tak senang duduk sebab setiap kali terjagga saya akan merasa diri sangat ringan seolah-olah baru lepas terbang seperti dalam mimpi. Nasib baik tak pergi test terjun bangunan jek... kalau tak, free je kena diagnos schizophrenia nanti T______T gratis sih!

Makanya, dengan kesedaran yang waras, saya try google pasal tafsir mimpi neh... FUH!!! banyak sungguh pendapat yang diutarakan. Ini adalah antara pendapat yang saya perolehi daripada sifu google:
  1. Mendapat ilmu yang bermanfaat untuk kehidupan dan kerjaya. (semestinyalah! pasal kebelakangan ni saya sibuk menghadiri kursus)
  2. Sekiranya terbang ke angkasa dan tidak dapat turun, maksudnya Tuhan mahukan anda menambah ilmu-ilmu agama, menguatkan keimanan dan menambah seberapa banyak amal-amal soleh. Jika ada terambil hak orang, segera pulangkan. Jika ada berbuat salah dengan Tuhan dan orang, mohon ampun maaf. Mimpi sebegini merupakan teguran dari Tuhan kepada anda untuk meningkatkan darjat anda di sisi-Nya.
  3. Mimpi terbang ke angkasa dan tidak dapat turun, namun akhirnya berjaya turun. Maksudnya mungkin anda akan jatuh sakit tetapi kemudiannya sembuh. sumber sini. (Saya dapat turun dengan bebas, nak naik balik pun boleh)
  4. Ketika pria bermimpi terbang maka ia sedang mengharapkan sebuah kebebasan (mungkin..... tet tet tet)
  5. Menikmati sebuah penerbangan berarti peristiwa atau pekerjaan di masa lalu telah terselesaikan dengan baik. 
  6. Terbang diatas orang lain: memiliki harapan yang tidak selalu dapat terpenuhi. 
  7. Terbang tidak terlalu tinggi: berarti bermain aman dalam kehidupan (Alhamdulillah.... aman sejahtera)
  8. Terbang di atas tanah dan lautan: menginginkan kebebasan total. Jika anda menikah berarti anda menginginkan perceraian.  sumber kat sini (Cis!! saya tak hingin pom penceraian itu T____T)

Okeh, demikian penaksiran daripada macam-macam sumber. Nak kata kena dengan diri tuh.... aisheh!! tak berapa lah kot, sipi-sipi adalah. Habis tuh, dah semua benda dia taruk, mestilah sket-sket akan kena dengan diri... Ya dak?




1 comment:

.........cP~ said...

huhu...rasanya bukan puan yang sama.ni puan kat kampung saya..hehe..
terbang tinggi2 lagi ye...hehehe