Tuesday, February 28, 2012

16 minggu di dalam

Assalamalaikum

Sesungguhnya saya berasa teruja. Yup! teruja yang amat sebab memiliki sesuatu yang bernyawa didalam perut kecil ini, lebih tepat lagi janin. Uh anak! mak tak sabar nak menunggu bulan lapan neh. Saya nak tengok muka baby, ikut sapa lah nanti... ceh ceh ceh. SUSPEN!

Semalam, untuk pertama kalinya suami saya masuk ke dalam bilik doktor untuk pemeriksaan antenatal. Alhamdulillah, untuk pertama kalinya suami dapat melihat anak kami.. Anak mak memang comel! waktu ayah dia tengok, dia siap lambai tangan lagi. Pandai dia wish bapak ya..Bagus anak mak, bijak! ehehehe Alhamdulillah, doktor cakap keadaan anak saya normal. Jantung dia dok dup dap berdenyut.. Suka sungguh melihatnya. Dalam perut dia pulak ada buble, doktor cakap kalau buble tu tak ada, maknanya baby ada problem. Alhamdullillah.. anak mak sihat2 saja kat dalam tuh. Semoga baby terus  membesar dengan sihat sehingga keluar nanti ya.

Hari demi hari saya menantikan pergerakkan seorang anak didalam perut. Buat masa ini, tak adalah rasa sangat dia sedang bergerak. Cuma adalah sekali dua rasa macam ada benda terapung sambil pusing, macam tengah floating dalam perut jek gaya geraknya... itupun sangat jarang nak rasa. baby kecik lagi... Makanya, saya kena bersabar untuk beberapa minggu lagi. Uh!!! Sabar, sabar..

 baby, mak sayang baby. 

TATATATTA


2 comments:

.........cP~ said...

Bahagianya dia...

cik misi said...

hehehe... alhamdulillah.. rezeki telah datang ckin