Thursday, August 18, 2011

baca-baca je






Assalamualaikum

Hari semalam, rakyat Malaysia telah bercuti kerana meraikan hari lahir saya. HaHAha.. Sori sori. perasan sebentar. Semalam adalah hari nuzul Quran dan secara kebetulan adalah hari kelahiran saya. Dan, dengan suka hati nya, saya telah menerima hadiah ini dari tunang terchenta.


Novel hasil tulisan Ramlee Awang Murshid, novelis kegemaran saya sejak dulu sampai sekarang. Boleh dikatakan hampir semua novel beliau telah saya baca, malahan siap boleh terangkan satu satu macam mana cerita dia. 

Cerita yang paling best adalah bagaikan puteri, punyalah best sampaikan saya menganggap itu adalah kisah benar, Masyaallah, kreatif sungguh pak cik Ramli neh menulis. lepas tu, dia keluarkan sambungan pulak - Cinta Sang Ratu, usaha sungguh saya pergi cari sebab nak baca. Kemudian bila novel ketiga keluar - Hijab Sang Pencinta, melengkapkan kisah trilogi, lagi lah saya tergedik-gedik cari kat kedai buku sebab nak baca sangat-sangat. Berbaloi-baloi!!! 

Akhirnya pakcik ramlee keluarkan lagi kesinambungan trilogi..... aish! kesibukkan saya bekerja di kolej membuatkan saya kurang teruja untuk mencari cerita ini sehinggalah semalam, en tunang telah menghadiahkan saya dengan buku ini. Semangat membaca terus mengunung bagai badai tsunami menghempas pantai. akan ku habiskan novel ini secepat mungkin. terima kasih sayang =)~~ Terima kasih kerana telah mengembalikan kesukaan saya.

Sekian.

No comments: