Thursday, June 16, 2011

P, and P, and P, dan P lagi...PPP

Assalamualaikum

Sekarang neh, hidup sungguh-sungguhlah sibuk, macam penyibuk pun ada jugak sikit-sikit. Tapi yang banyak-banyak tu adalah menjadi sibuk. Sibuk dengan persiapan PPPPPPPP... aduish. Banyak P yang datang (Una yang bagi idea neh) 

Pekerjaan saya menuntut Persediaan Persiapan Pelan Pengajaran dan Pembelajaran. Semester baru akan bermula 4 Julai ini. Subjek yang nak cover adalah sedikit  saje jika nak  dibandingkan dengan pengajar senior.... Tapi, sebagai junior, semua benda adalah baru bagi saya. makanya, saya kena menelaah balik pelajaran yang lepas-lepas. Nasib baik ilmu-ilmu masa belajar dulu masih fresh.. Alhamdulillah... mudahlah sedikit kerja saya.

Tapi... tang mudah tu mudah lah, syukur sangat-sangat... Ni hah, Tang payah nak buat lesson plan rasa pahit macam jadam. Tak mahu telan, tapi tak boleh peram dalam mulut, pahit kelat semacam je rasa. Akhirnya nak ke, tak nak ke, terpaksa jugak menjadi nak ^.^"

Rasa macam tak sabar pulak nak memulakan sesi kelas neh. Tak sabar nak menyampaikan ilmu, berkongsi pengetahuan. Tak sabar jugak nak melihat muka-muka baru pelatih KJM Kangar neh. Seramai 60 orang telah terpilih untuk mengikuti latihan sijil jururawat masyarakat di sini.. TAHNIAH kepada semua pelatih yang berjaya (eceh, dengan harapan pelatih tu sedang membaca entri ini =P)

Wokeh, P seterusnya. Persiapan Pernikahan. Insyaallah, tak lama lagi saya akan mendirikan masjid dengan tunang saya. persiapan itu memang banyak lah...  tak terkejar pulak. Ditambah lagi dengan pekerjaan yang menuntut komitmen di setiap hujung minggu memang melecehkan. Susah betul saya nak bergerak bebas. Tiap-tiap weekend je ada program. Bila lah saya nak buat persediaan neh T.T Tambah sukar bila kedai-kedai kat Perlis hanya dibuka sampai jam 6 petang sahaja. Aiyok, susah-susah sungguh. 

Disebabkan itu, saya selalu berharap agar semua kedai, tak kira lah kedai runcit ke apa, dapatlah kiranya membuka perniagaan secara online. Nak beli bawang pun senang. klik dan banding harga, lepas tu buat deposit, kemudian barang sampai depan pintu rumah. Oh, senang sungguh hidup. (adakala, hidup dalam dunia mimpi lebih bahagia berbanding realiti T.T)

Semoga PPPPPPPP menjadi lebih mudah. Apa kata, kita tukar jadi perkataan lain yang sedap sikit didengar. ZZZZZZZZZZ..bye. hehe sudah tidor lah!

3 comments:

Le Soleil said...

tahnaih arr beb...kak cue doakan jijah bahagia hendaknya dgn insan disayang...

cik misi said...

terima kasih kak cu...

Siti Fatimah said...

bz sngt ke? i menganggur lg ni..meh nk tolong :P