Sunday, October 17, 2010

dari dapur chef misi

Assalamualaikum 

Usia muda adalah waktu untuk kita meneroka dan mencuba sesuatu perkara sehinggalah kita menemui penawar (jalan terbaik) bagi penyelesaian sesuatu masalah. 

Itu adalah pandangan terbaru saya mengenai hidup ini selepas menjadi penghuni tetap rumahku syurgaku secara full time selama beberapa bulan. Banyak perkara telah saya pelajari untuk melengkapkan diri sebagai bakal suri rumah tangga sedikit masa lagi (HAHA, banyak masa lagi sebenarnya) Contoh, minggu lepas saya beramah mesra dengan mesin jahit,minggu ni pulak saya bersenda gurau dengan dapur. Aish, banyak benda lah boleh godek2 dengan perkakas rumah tu. Tinggal nak rajin ke tak je.

Ok, sekarang, dari dapur chef misi, saya membawakan kepada anda untuk santapan mata... PIZZA hasil tangan chef misi. Dibuat julung-julung kalinya untuk mengetest  adakah tangan ini memiliki super solar seperti Kazuma chan dalam series YAKITATE JAPAN. (Cerita kartun pasal budak berusia 14 tahun yang nak menghasilkan roti bercita rasa jepun)


Sebenarnya hasrat untuk membuat homemade pizza nih sudah berputik sekian lama dahulu ketika saya masih bergelar fulltime student.. Dan, bila sudah bergelar fulltime penganggur nih, barulah hasrat itu kesampaian. Alhamdulillah.. tak sia-sia jugak duduk kat rumah ni. Macam-macam benda boleh buat.

Walaupun pizza nih ringkas je, but it's worth as my very first trial. Tengoklah ada sos dengan daging je kat atas dia.. Simple bukan sebarang simple, roti dia lembut tau... hehe *suka hati i* bertambah-tambah suka  bila Fadli cakap SEDAPppppppp... cessssss! riak. Insyaallah. 2nd trial will coming, soooooooon with the recipe ok.. :) 

No comments: